Min lille calle

Idag har vi vart på blå stjärnan igen.. För 3 gången på 2 veckor..
Pga. En jävla fitthund som har bitit honom 2 ggr nu.. Jag älskar hundar, men jag börjar bli så jävla trött på att folk inte kan ha koll på sina hundar? Tänk om de hade vart kaylie eller Eddie som kanske va ute å lekte...?

Förrutom att Calle nästintill har vart halvt död när han har kommit hem så har det inte vart sådär super billigt hos veterinären!
3000 denna gång å 1700 förra gången, + alla bensinkostnader fram å tillbaka till Gbg!

Jag förstår dock inte hur man kan ha hjärta som hundägaren att inte göra något åt saken! Låta Calle ligga ute tills jag kommer hem från jobbet??

Jag är iaf sååå jävla trött på att lägga ut pengar på nått jag egentligen inte ska behöva göra!! Å sen är jag så jävla trött på att Calle fan inte ens ska kunna gå utanför dörren, utan att bli hundbiten!
2 ggr av samma jävla hund!!


Gör jag fel om jag försöka kräva pengar av ägaren?


Å jag är så arg nu, inga jävla pengar kvar den här månaden iaf!
Jävla hund eller rättare sagt jävla ägare till hunden!!! Suck!



Kommentarer
S

Tycker det är helt rätt ! Hade mina hundar gjort något hade jag hjälp till !

2012-11-13 @ 22:15:00
Marlene

Hej Saris! Har försökt att googla mig fram till något svar. Vet du vem som har gjort de? Isåfall borde du prata med ägaren först och då ska hon anmäla till sitt försäkringsbolag som ska stå för dina kostnader. Kan ev bli svårt om du inte har sett när det har skett?
Funkar det inte att prata med ägaren så tycker jag du ska göra en polisanmälan!
Lycka till!

Kram

2012-11-13 @ 22:39:40
URL: http://nedja.blogg.se
johanna

För d första hade jag gjort en anmälan ring länstyrelsen! Sedan hade jag krävt pengar det är ägarens uppgift att hålla koll på sin hund. Hoppas allt löser sig och att calle snart mår bra!!

2012-11-14 @ 07:19:09
URL: http://behrendtzs.blogg.se
sofia

Ne det hade jag gjort första gången! Nästa gng kan

det ju faktist vara så att det är något barn, sen om man inte kan ha soppas pli på hunden för en katt så vet man ju inte vad den är kapabel till eftersom det hänt 2 gånger!
Kräv pengar! Det gör du rätt i Calle är ditt husdjur som du älskar och han har lever på lika villkor som hundskrället!

2012-11-14 @ 08:15:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0