Amning..

Folk verkar tycka det är väldigt konstigt att jag inte ammar, att det är en självklarhet att man skall göra det. Men nu ska jag berätta för er VARFÖR jag inte ammar!

Jag ammade Kaylie i 2 veckor utan problem, hon var hur snäll som helst. Men efter 2 veckor började helvetet om man får uttrycka det så. Hon skrek 24 timmar om dygnet, å vi förstog inte varför..
Men efter ett par veckor med detta eviga skrikandet, så gav jag henne ersättning för att se om det kanske kunde vara bättre, efter att ha gett henne en flaska så sov hon i flera flera timmar, å jag kände att det inte var ngn ide att fortsätta amma henne om hon ändå skulle hålla på att skrika. Så efter det så började jag pumpa ut min bröstmjölk så hon fick det från nappflaska ist. Å ja vi fick en mycket gladare bebis! Så i 4 veckor så pumpade jag ut mjölken till henne men det blir ju lite omständigare. Så jag bestämde mej för att gå över till ersättning. Å de funkar perfekt!!

Självklart hade jag gärna ammat henne. Vilket jag ska försöka med mitt nästa barn. Men funkar det inte, så funkar det inte.

Ammning är inte allt, vilket vissa människor borde få in i sin skalle! Hade de funkat så hade jag gjort det!!
För visst är det mysigt att sitta å amma ist för att ge henne i nappflaska, det finns ju självklart fördelar och nackdelar med amning. Men det är ju absolut det jag hade valt om det hade funkat!

Tänk min syster, Oscar har inte velat ta hennes bröst från början, så hon har fått gett honom nappflaskan från början. Tycker så synd om henne, eftersom att det är ju det man vill göra, amma. Men man ska ALDRIG ta det som en självklarhet, för det kanske inte funkar, som för Karro!

Stör mej på folk som tjötar om saker dom inte har en aning om. Åså stör jag mej på folk som tror dom vet allt, men egentligen inte vet ett skit!
Jag vet vad som är bäst för mitt barn, ingen annan. Jag känner henne bäst, ingen annan!

Å säg aldrig att jag är oansvarig, för hon är det bästa som har hänt mej, å jag kommer aldrig låta det hända ngt henne! <3 Man gör ju det som är bäst för ens bebis!

Så nuuu vet ni! Skönt att få prata ur sig lite!

Nu ska vi snart åka till Fine å Bella!

Pussss!







Kommentarer
fineobella

Du har så himla rätt!! Läste lite på din facebook igår å reagerade på en som hade skrivit där.. så jävla irriterande att dom ens kan me!!! När dom inte har en aning!! Ja ibland känns de som att folk tror att man inte vill sitt barn deras bästa! Helt sjukt!! Jaja vi ses snart så får vi tjöta mer!! :) <3

2010-11-03 @ 10:20:23
Alexandra Aldeborg :)

Du, oansvarig? De va de värsta!

Självklart vet du bäst när de gäller dig å Kaylie :)

Stå på dig!

Vi får ta en fika någon dag tycker jag :)

Stor Kram!

2010-11-03 @ 10:25:29
Anna-Lena

Alla passar inte för att amma, tyvärr. Extra jobbigt är de om man vill men inte kan.

Jag ville så gärna amma Elias längre än vad jag kunde, när min morfar gick bort 12 dagar efter att Elias föddes så försvann all min mjölk och han fick inte i sig någonting. Ersättningen idag är såpass bra att de inte borde vara någon amningshysteri. Tyvärr kommer den nog att finnas kvar i alla tider.



Stå på dig Sara

Kram

2010-11-03 @ 16:08:20
URL: http://mittlivochvardag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0