Lille katt..

Fy våran hyresvärd har en så gullig katt, som jag ger mat eftersom dom totalt skiter i den, asså förlåt men jag förstår inte hur man kan göra så mot djur.. den är full av fästingar, idag när jag gav den mat hade den ett stort blodigt sår på halsen för att den har kliat så.. Så nu ska jag åka hem till mamma å hämta fästinggrejjen vi har till diesel. Och se om dom har fästingmedel över.. fan ja blir så förbannad på folk som skaffar djur, men verkligen inte ska ha djur! Ta hand om dom  när ni nu bestämmer för att skaffa det!!
Jag hade mer en gärna tagit med mej katten när jag flyttar men jag får inte för huth, eftersom han är såå allergisk!


Så vet ni ngn som vill ha denna katt? Den är helvit å bonnkatt :) HUR kelig som helst! :)

Eller någon som vet vart man kan ringa så jag kan lämna den någonstans så ngn kan ta hand om den?

Hade vart till stor hjälp, för det är så synd om den!!

Pusssss


Kommentarer
Carina

Hej Sara. Det var inte meningen att jag skulle kolla din blogg, vi rensar bort gamla domän från datorn och då kom din domän upp som jag skulle ta bort. Men jag tittade in lite kort först bara far sakens skull. Jag reagerade på katten. Jag jobbar med djurrättsfrågor och hjälper gärna till med sådana här frågor. Nu ligger Uddevalla en bra bit bort, men jag kan ändå hjälpa med råd och tips. Stackars katt!! Vill du har råd och tips så svara bara på mailet. Annars låt det vara. Carina Tapaninen

2011-06-23 @ 17:15:26
Sara

Ja vet du om det finns ngt ställe man kan lämna den, flyttar härifrån nästa vecka, men vill egenligen inte bara lämna den här, så vet du om jag kan ringa någonstans?

2011-06-23 @ 17:58:06
URL: http://beanea.blogg.se/
lisa

djurskyddet i bohuslän!

2011-07-06 @ 09:09:09
Carina

Hej! Djurskyddet i Bohuslän som Lisa skriver. Du ska ringa och berätta var katten bor, vem som äger den och situationen. OBS: INTE Djurens Vänner. Dom kan man INTE lita på.

Enligt arkiv reportage gasar dom ihjäl katter som inte får nya hem.



Det finns behörig personal, slå upp djurskyddsombud i Bohuslän, det finns folk som åker och inspekterar dessa situationer när det gäller vanvård, djurplågeri.



Viktigt att verkligen på tynga oro för katten och hellre överdramatisera än vara för mild. När djurombud vet att det gäller ett akut djurliv så ingriper dom oftast snabbt.







2011-07-19 @ 01:55:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0